5 FORMES DE PREGUNTAR PER AJUDAR A PENSAR ALS INFANTS DAVANT ELS CONFLICTES.

Katia Velar Ceballos

5 formes de preguntar per ajudar a pensar als infants davant els conflictes.
No pensis per l’infant el que pugui pensar per ell mateix.Pensaments-Spivack
5 formes de preguntar per ajudar a pensar als infants davant els conflictes.
L’article d’avui gira al voltant de la importància de potenciar la reflexió en els infants  per afavorir que desenvolupin estratègies de raonament reflexives davant dels diferents conflictes que poden sorgir en el dia a dia.
Els conflictes formen part de la nostra quotidianitat, formen part de la vida, el que és important és saber triar les estratègies adequades per afrontar-los.  Aquestes estratègies les podem anar aprenent i millorant al llarg de la nostra vida, però com ja sabeu, la infància és un moment d’especial importància i a vegades els adults tendim a donar als infants respostes i perdem l’ oportunitat de que ells mateixos les trobin.
En aquest escrit vull compartir amb vosaltres una tècnica molt útil que ens va arribar al 1974 del la mà dels psicòlegs Spivack i Shure.  El que ens venen a explicar és una manera de poder ensenyar a resoldre conflictes socials als infants (als adults tampoc ens va gens malament aprendre aquest tipus de tècniques).
Es tracta de potenciar cinc tipus de pensaments diferents:

1.    PENSAMENT CAUSAL
·    Què ha passat?
2.    PENSAMENT ALTERNATIU
·    Quines idees tinc de com puc solucionar-ho?
3.    PENSAMENT CONSEQÜENCIAL
·    Quines són les conseqüències de cada solució?
4.    PENSAMENT DE PERSPECTIVA
·    Quina repercussió té en els altres el que jo faci?
5.    PENSAMENT MITJANS-FI
·    Quines són les passes que necessito per posar en pràctica la solució que he triat?

Llegir més …