Adolescents actuals i sistema educatiu.

José Antonio Marina,  publica El talent dels adolescents (Ariel), on adverteix, recolzant-se en els últims avanços de la neurociència, de la importància de la motivació  durant ant el període de l’adolescència. “Crèiem que la infància era clau, però ara sabem que una mala adolescència pot anul·lar els progressos obtinguts durant l’etapa anterior”, ens diu.(…)Zits by Jerry Scott and Jim Borgman

Ja el títol de llibre (El talent dels adolescents) ens adverteix sobre les intencions del seu autor: “Jo sóc un defensor convençut dels adolescents i per això intento desmuntar  els mites dramàtics, pertorbadors que existeixen sobre aquest període de la vida. D’enterrar el mite de la crisi de l’adolescència i dir als pares i als professors que l’adolescència és l’etapa de la possibilitat, un període en què s’estabilitzen les grans destreses i es creen les grans habilitats”.

L’adolescència no és, com es creu, una etapa biològica, sinó  social;  un “invent” que neix fruit de la necessitat, certa, de retardar l’edat d’incorporació al treball en les societats lliures. Aquest invent es torna “perillós” si els educadors s’obstinen a turmentar als adolescents dient-los que tot el que fan, o proposen, és producte de la seva desorientació.

llegir més …

Un pensament a “Adolescents actuals i sistema educatiu.

  1. HI estic totalment d’acord amb el professor Marina, però no és gens fàcil. Els nostres joves viuen en una societat plena d’estímuls audiovisuals i perceben que aprenen coses que no usen a les aules i a les aules han d’aprendre d’una manera que no els motiva gens. No és el que ho haguem de fer fàcil, és que hem d’aprendre una nova manera d’ensenyar més àgil, sense tanta paraula, amb més acció, amb més imatge… No tinc ni idea de com fer-ho, però hem de provar si no volem perdre la major part del talent dels nostres joves.